Ατελης οψη


 Εννέα μήνες πριν έφτασε η Μαρίνα  στην Αθήνα  της πανδημίας   μαζί με τον Γάλλο σύζυγό της που είναι μαζί από τα εφηβικά τους χρόνια και τα δυο τους παιδιά την τετράχρονη Αλίκη και τον δίχρονο Λεωνίδα .   

Εκείνος ένας όμορφος άνδρας με μακριά μαύρα μαλλιά , είχε ανέκαθεν την ωριμότητα που οι περισσότεροι πασχίζουν για χρόνια να αποκτήσουν . Μετα τις σπουδές του στα οικονομικά το χαρακτηριστικό που τον έκανε να διαπρέψει στο χώρο του , ως στέλεχος μιας μεγάλης εταιρείας , ήταν η σκληρή του δουλειά και οι  πρωτότυπες ιδέες  που έδειχνε να έχουν εκλείψει από καιρό στο  σύγχρονο εμπορικό περιβάλλον .   

Εκείνη μεγαλωμένη στη Γαλλία από Έλληνες γονείς , ήξερε  πάντα πως έπρεπε να κερδίσει την δουλειά της με βάσει τα προσόντα που διέθετε . Σπούδασε  δημιουργική γραφή και  ιστορία  Τέχνης  Εργάστηκε αρχικά στην Νέα Υόρκη , χρειάστηκε πέντε χρόνια εξαντλητικής μελέτης και έρευνας μέχρι να επιστρέψει  στη βάση της στο Παρίσι και να συνεχίσει να εργάζεται σε μεγάλο οίκο δημοπρασιών εξασφαλίζοντας ένα μεγάλο εισόδημα και προοπτικές για μια λαμπρή καριέρα .

Πριν εννιά μήνες πήραν την μεγάλη απόφαση να εγκατασταθούν στην Αθήνα . Από τις πρώτες αναμνήσεις που έχει στη ζωή της η Μαρίνα είναι οι υπέροχες μυρωδιές της Ελλάδας από τις καλοκαιρινές διακοπές στο  πατρικό σπίτι στο Σούνιο . Νεραντζιές , γιασεμί ,  κρινάκια  όλα μαζί αναμιγμένα με την αύρα της θάλασσας . Το σπίτι τους στο Παρίσι ήταν σε  κεντρικό σημείο , σε ένα κτήριο του 19ου αιώνα σε μια κοινωνία ανοικτή οπού εθνικότητες και θρησκείες συμβίωναν  .  Το σπίτι στο Σούνιο για να γίνει κατοικήσιμο για όλο το χρόνο χρειάστηκε μια γερή ανακαίνιση από όλες τις απόψεις ώστε να εξασφαλίσει στην οικογένεια την δυνατότητα τηλεργασίας

Η Μαρίνα ξεκινάει την ημέρα αχάραγα , 6.30 το πρωί . Αυστηρός της κανόνας μετα τις 8 το βράδυ σβήνει κινητό και υπολογιστή .

Τα πρωινά περπατάει μονή της στο μώλο που βρίσκεται στην άκρη του κόλπου .  Ξεκίνησε το περασμένο φθινόπωρο αυτή τη διαδρομή .   Ο καιρός ήταν ακόμη  ζεστός  ,επιδίωκε πάντα να απολαμβάνει το πρωινό της μπάνιο με την  ανατολή του ηλίου . Από την πρώτη κιόλας εβδομάδα ανακάλυψε και την κάτω πλευρά του μώλου . Καθόταν για ώρα και παρατηρούσε τα στοιχεία του πάτου του μώλου κάτι τελείως πρωτόγνωρο για εκείνη .  

Παρατηρώντας τις δυο πλευρές του μώλου σε κάθε πρωινό της περίπατο η Μαρίνα , την πάνω που ήταν λεία , ίσια ,  τρωτή , φιλόξενη , ηλεκτροδοτούμενη , ευκολά προσβάσιμη  και την κάτω , που ήταν τραχιά , σκοτεινή τις περισσότερες φορές , δύσκολα προσβάσιμη , άγρια , λίγο τρομακτική τις ώρες της χειμωνιάτικης καταιγίδας , μαγευόταν όλο και πιο πολύ . 

Οι δυο πλευρές του μωλου  είναι σχεδόν όλη της η ζωή . Η επάνω πλευρά , η λεία , αυτή για την οποία την προετοίμασαν οι γονείς και το σχολείο της , η πειθαρχία , η οργάνωση στη ζωή της ,  οι κανόνες στον εαυτό της ,το μέτρο .    Η κάτω πλευρά , η αμφισβήτηση των ορίων , η τέχνη που τόσο λατρεύει ,οι δημιουργοί  που ξεπερνούν τα όρια τους  και επιλέγουν να ζήσουν με τις ιδιαιτερότητες τους και εκείνη που καλείται να ξετυλίξει το κουβάρι και να τους παρουσιάσει στο κοινό τους όπως ακριβώς εκείνοι θα ήθελαν   ,το θάρρος , η τόλμη ,  το αλάνθαστο ένστικτο της , που την οδήγησε πίσω στην Ελλάδα .   

Η Μαρίνα δηλώνει πως  έχει ανάγκη τους κανόνες για να ισορροπήσει ,η πάνω πλευρά του μώλου της χαρίζει το χάδι του ήλιου ,  το πρωινό καλωσόρισμα στη καινούρια μέρα ,  στους στόχους ,στην προσωπική της εξέλιξη  στις ευκαιρίες που θα προκύψουν , το σταθερό  έδαφος για τα βήματα μέχρι το ακρομώλιο  για εκείνη την πρωινή βουτιά στο άγνωστο που δεν την τρομάζει πλέον  . Μετα από όλο αυτό τον καιρό παραδέχεται αβίαστα  πως νοιώθει να την ελκύει πιο πολύ η κάτω όψη του μωλου.  Τα κύματα   χαρίζουν μια άλλη διάσταση  στα σανίδια ξεχωριστή .  Τα στολίζουν με θησαυρούς προσθέτουν όγκους και διαφορετικές αναλογίες  μακριά από την τελειότητα .   Αναβιώνουν εικόνες , εμμονές,  φοβίες, ένα νέο αίνιγμα  που θα πρέπει κάθε φορά να το λύνεις .

 Είναι και εκείνες οι χαραμάδες από τα σανίδια της πάνω πλευράς που πετσικάρισαν και αφήνουν τον ήλιο να ξεπεράσει και να ενώσει την τελειότητα της λείας πλευράς με την ατέλεια της κάτω .   Και αλλοτε πάλι όταν φυσάει νοτιάς επιτρέπουν στα κύματα να ξεπηδούν και να βρέχουν τα παπούτσια του περιπατητή σαν να τον προσκαλούν για περιπέτεια .         

Η Μαρίνα είναι ένα κορίτσι που δεν μιλάει πολύ , ακούει προσεκτικά και μετα από μεγάλες σιωπές κάνει σχόλια που δεν τα ξεχνάς ποτέ  .  


 Αυτή ειναι η συμμετοχη μου στη δευτερη Μινι Σκυταλη  της Μαιρης μας ευχαριστω για την υπεροχη εικονα . 





 

Σχόλια

  1. Κάτια, τι ωραία μεταφορά, και δυνατή εικόνα : "Οι δυο πλευρές του μωλου είναι σχεδόν όλη της η ζωή". Η λεία, στην επιφάνεια, που χαρίζει ηρεμία και αρμονία και η τραχιά, σε βάθος, που οδηγεί στην αυτογνωσία και στην ελευθερία Και είναι αυτή η ισορροπία που μας χαρίζει ενέργεια και ενθουσιασμό για τη ζωή.. Μου αρέσει η προοπτική που έδωσες στην φωτογραφία.. Και η δεύτερη σκυτάλη έφθασε στο τέλος με ωραίο τρόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τζοαννα μου χίλια ευχαριστώ μια άλλη προσέγγιση της εικόνας μας . Μια αέναη πάλη που όλοι μας δοκιμάζουμε συχνά χίλια ευχαριστώ

      Διαγραφή
  2. Πολύ ωραία είδες την εικόνα Κάτια μου. Ένας μώλος η ζωή ολόκληρη της ηρωίδας σου, ίσως και του κάθε ανθρωπου. Με την λεία όμορφη πλευρά αλλά και την άγρια, την πέρα από τα όρια επιθυμία για μάθηση πρώτα του ίδιου του εαυτού. Και η ηρωίδα σου που δεν μιλάει πολύ αλλά ακούει περισσότερο και κάνει αξέχαστα σχόλια, μου άρεσε γιατί δείχνει σοφία, ώριμη σκέψη και γνώση του ανθρώπου.
    Συγχαρητήρια Κάτια μου
    Χρόνια πολλά θα πω
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς Άννα μου ένα ταξίδι αυτογνωσίας και αυτοπεποίθησης από ένα νέο κορίτσι αυτό που κρύβει ο καθένας μέσα μας . Σε ευχαριστώ κορίτσι μου

      Διαγραφή
  3. Αυτή πραγματικά είναι μια διαφορετική οπτική για την εικόνα σου Κάτια μου! Δεν θα την φανταζόμουν πραγματικά! Πολύ όμορφα αναλύεις τον εσωτερικό κόσμο και τη ζωή της Μαρίνας και οι δύο πλευρές του μώλου σου κάνουν ένα ''όλον''! Εντυπωσιακό! Σ' ευχαριστώ κορίτσι μου για την πανέμορφη συμμετοχή σου , εν μέσω τόσων δυσκολιών που το μόνο που εύχομαι είναι πάντα να ξεπερνιούνται! Να είσαι καλά χρόνια σου πολλά και για τις γιορτές και για τη γιορτή της μητέρας και σου στέλνω τα φιλιά μου και τη σκέψη μου! Να είσαι πάντα καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κορίτσι μου αγαπημένο χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες . Αρχικά χίλια ευχαριστώ πολύ για τα υπέροχα λόγια σου και για την εικόνα που μου χάρισες . Πραγματικά πάντοτε μια τέτοια εικόνα ενός μώλου σε μια περιοχή με πλημμυρίδα και αμποτη ήταν μέσα στις εμπειριες που λατρεύω . Η μάνα μας η θάλασσα μου χαρίζει μια απέραντη δύναμη και γαλήνη παράλληλα στο αγνάντεμα της . Μέσα από την εικόνα αυτή προσπάθησα να εκφράσω τον θαυμασμό μου σε αυτή την νέα γενιά που δεν βολεύεται απλά στη πεπατημένη , δεν μεμψει μέρει . Γνωριζει τις ικανότητες της , δοκιμαζει , αποφασίζει και προχωράει περήφανα με νέα βήματισμους σε αυτή την περίεργη συγκυρία . Είναι η μαγική γενια των 25-35 που δεν σταματά να μας εκπλήσσει .

      Διαγραφή
  4. Ω Κυρία μου!
    Τι οπτική είναι αυτή; Πραγματικά διαφορετική εντυπωσιακή. Οι οπτικές της ζωής δοσμένες μέσα από τις δύο όψεις ενός μώλου. Η λεία επιφάνεια και η τραχειά επιφάνεια. Η φωτεινή και η σκοτεινή. Η εύκολα προσβάσιμη και η απρόσιτη. Υπέροχος συμβολισμός στο περπάτημα της ηρωίδας σου Κάτια μου αληθινά.
    Συγχαρητήρια για την ιδιαίτερη αυτή ματιά που μας βάζει στη διαδικασία να αναζητήσουμε, να ψάξουμε τις πτυχές στον εαυτό μας.
    Κορίτσι μου μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου , πάντα με συγκινεις πολλές εικόνες μαζί στο δρόμο της αυτογνωσίας μιας νέας κοπέλας που αρνείται να παραιτηθεί κα να ακολουθήσει την βολική πραγματικότητα . Πράγματι θαυμάζω τούτη την νέα γενιά σε φιλώ αγαπημένε !!!!

      Διαγραφή
    2. Και πολύ καλά κάνεις κορίτσι μου. Εξαίρετη η επιλογή σου.

      Διαγραφή
  5. Έδωσες μία όμορφη ιχτορία στγη εικόνα σου με τις δύο πλευρές στο συμβολικό μύλο η Μαρίνα δυναμική και ευαίσθητη συγχρόνως , μία υπέροχη συμμετοχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγνώμη, μώλο ήθελα να γράψω!

      Διαγραφή
    2. Αχτίδενια μου γλυκεια σε ευχαριστώ πολύ . Ένας μώλος με δυο όψεις ακριβώς !!!! Θα μπορούσα να ήταν πολλές εικόνες μαζί

      Διαγραφή
  6. Χρησιμοποίησες, πιστεύω, την εικόνα με τον καλύτερο τρόπο, για να γράψεις την ιστορία σου. Οι επιλογές των γονιών της για εκείνην και η δικές τις επιθυμίες. Που έχει τη δύναμη να τις επιβάλλει, πρώτα πρώτα στο εαυτό της. Η φωτεινή και "εύκολη πλευρά του μόλου και η σκοτεινή, ανεξερευνητη, γεμάτη προκλήσεις, η δική της επιλογή!
    Την Καλημέρα μου, Κάτια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασίλη μου πράγματι έκρινα πως είναι η κατάλληλη εποχή τούτη της πανδημίας για μια ξεχωριστή ενδοσκόπηση των νέων ανθρώπων . Μια ευκαιρία για να αλλάξουν οι προσέγγισεις στη νέα πραγματικότητα . Σε ευχαριστώ

      Διαγραφή
  7. Yπέροχη η συμμετοχή σου και πρωτοπόρα θα έλεγα!
    Μου αρεσε η συναφή με την φωτογραφία!
    Συγχαρητήρια αγαπημένη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ μου άρεσε η διαφορετική σου ανάγνωση της φωτογραφίας, Κάτια μου! Οι δύο "πόρτες" της ζωής, τα διλήμματα και οι αποφάσεις που θα καθορίσουν το μέλλον της ηρωίδας σου. Υπέροχη κι η γραφή σου, γεμάτη ζωντανές εικόνες και έντονα συναισθήματα.
    Συγχαρητήρια ολόθερμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι υπέροχος παραλληλισμός είναι αυτός. Από τη μια η σταθερότητα, οι κανόνες που μοιάζουν με την λεία πλευρά του μώλου και από την άλλη η υπέρβαση όλων αυτών σαν την τραχιά πλευρά του μώλου.
    Και αυτό είναι η ζωή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έχουν δίκιο όσοι λένε πως μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις! Τώρα αποδεικνύεται πως μπορεί να ισούται και με χίλιες ιστορίες. Από αυτή την όμορφη φωτογραφία γέννησες μια υπέροχη ιστορία Κάτια μου γεμάτη εικόνες και συναισθήματα δοσμένα με εξαιρετικό τρόπο! Συγχαρητήρια πολλά!!
    Χαίρομαι να σε διαβάζω φίλη!
    Σε φιλώ
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ασπρο-μαύρο, φως -σκοτάδι, οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος......καθηλωτική η διήγησή σου Κάτια μου, με εντυπωσίασε η έμπνευσή σου ! Συγχαρητήρια !!! Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τι υπέροχη έμπνευση μπορεί να σου δώσει μια σκοτεινή εικόνα!!
    Εσύ της έδωσες και την φωτεινή πλευρά της μέσα από τους ήρωες σου
    Κάτια μου.
    Τις δυο πλευρές που κρύβουμε όλοι μέσα μας , τις έδωσες με μεγάλη
    μαεστρία μέσα από την γραφή σου και τους ήρωές σου!!!
    Τα συγχαρητήρια μου , να είσαι καλά Κάτια μου ότι και να κάνεις φιλιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κάτια πανέμορφη η συμμετοχή σου. Εκτός από το εξαιρετικό νόημα που απέπνεε και την πανέμορφη παρομοίωση που εμπνεύστηκες ήταν καταπληκτικό και το όνομα της ηρωίδας χιχι
    Μπράβο σου. Μας χάρισες μια πανέμορφη και εμπνευσμένη συμμετοχή :)
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Διασκεδάζω πάντα με τη φωτογραφική σκυτάλη μας.
    Πώς μθα φωτογραφία μπορεί να γεννήσει τόσες πολλές διαφορετικές ιστορίες!
    Πολυ ωραία η δική σου Κάτια μιυ.
    Ήταν σπουδαία η έμπνευση σου, να παρομοιάσεις τη ζωή με τις δύο πλευρές του μώλου.
    Συνεχίζουμε ακάθεκτοι.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κάτια μου! Πόσο δυνατή μεταφορά! Χαίρομαι πολύ που σε διαβάζω μετά από τόσο καιρό και μάλιστα σε μια τέτοια απολαυστική ιστορία.
    Πολλά φιλιά φίλη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις